woensdag 20 oktober 2010

Marshmallowfondant (MMF)

1 grote zak marshmalows
3 bussen poedersuiker
Crisco/olie
eventueel voedingskleurstof

Je hebt diverse handleidingen op Youtube, erg grappig om te zien.
Ik had eerst heel zak gebruikt 300 gr witte mm, 2 eetlepels water en dan 30 sec in magnetron, roeren, dan weer 30 sec, roeren etc,
Als het goed is, is dan alles een gehele massa en zie je geen mm meer.
En dan 500 gr poedersuiker erbij en roeren (wel suiker beetje bij beetje bij doen)
En als het niet meer in je kom kan of het roeren gaat niet meer.
Op je werkblad (ingesmeerd met Crisco/olie en flink wat poedersuiker) en daar verder kneden en nog meer poedersuiker toevoegen tot dat het niet meer plakt en uiteindelijk iets dikker wordt dan deeg. Dan goed in huishoudfolie draaien en luchtdicht in koelkast nachtje laten staan. en daarna eruit halen en klaar voor gebruik.

Je kan het dan gewoon lang bewaren, gewoon telkens goed luchtdicht verpakken. (kan net zolang worden bewaard als de datum op de mm)
(als het te hard is even in magnetron doen voor paar sec.)
En als je wilt kleuren kan je de kleurstof al bij de mm doen, of later in het mmf kneden. (1e is makkelijker)

Ik had 's avonds nog eens de helft gemaakt (ivm weinig poederzuiker voor hele zak) en dat was veel makkelijker roeren enzo, ging zo goed dat toen ik ging kneden ik al bijna klaar was, en het kneden gewoon in de kom kon blijven doen.
Dus mijn aanrader, doe ½ zak marshmallows met 1 tbsp water en 2 busjes poeder suiker.
De poedersuiker hoeft niet op. Gewoon stoppen met toevoegen als je de dikheid goed vind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten