woensdag 20 oktober 2010

Crispy Coconut Chicken (eivrij)


Ik was op internet opzoek naar heerlijke kokoskip reepjes.
Met een lekker krokant koorstje, maar dan zonder ei.
Ik heb verschillende mogelijkheden gvonden en vandaag de appelmoes geprobeert.
(wil vandaag nasi maken en dan voor de kindjes de coconutchicken erbij)

Voor taartjes/cupcakes volg ik eigenlijk altijd het recept, echter met koken ben ik daar niet zo'n held in. Beetje dit en beetje van dat.
Dus recept is als volgt:

1 Kipfilet
1 tsp zout
1 tsp knoflook
1/2 tsp peper
1 cup broodkruimels
1/2 cup geraspte kokos
1 1/2 cup appelmoes

Snij de kipfilet in reepjes (blokjes/romdjes/etc)
Pak nu 2 schaaltjes, in de ene doe je de appelmoes en in de andere de broodkruimels, zout, peper, knoflook en kokos (even goed mengen met vork).
Ondertussen alvast pan op het vuur zetten en dan als volgt:
Stukje kip pakken, eerst goed door de appelmoes halen en dan door het kokosmengsel en hop de pan in.
Tijdig omdraaien, en voila, heerlijk coconut chicken.

(ja ondanks dat het voor de kindjes is moet ik het toch echt even proeven :) )

2 opmerkingen:

  1. I so wish I could speak more than English, Portuguese, and Spanish. Then i could read this recipe and I could make it in a heart beat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Especially for you, I translated it to English :)
    I think I'll start 2 seperate sites, 1 Dutch, otherone English

    BeantwoordenVerwijderen