woensdag 20 oktober 2010

Cupcake ijsjes (icecream cupcakes)

Wat waren die jammie.
We hadden in augustus op het kinderdagverblijf het zomerdiner.
Iedereen neemt dan wat mee, het juiste moment op de cupcake ijsjes uit te proberen.
Ik had het gewone vanille cupcake recept genomen, en dat verdeelt over 2 kommen en er toen een beetje voedingskleurstof aan toe gevoegd. (rrod en groen)
De ijshoorntjes had ik gewoon gekocht bij de supermarkt.
Om de ijshoornbakjes goed in de oven te zetten zonder omval gevaar, had ik het volgend gedaan:

Aluminium folie over je cupcakebakpan, gaatjes op ongeveer het midden van elke cupcake vorm en dan daar zachtjes de hoorntjes in te “proppen”.
Elk hoorntje ongeveer 2/3 vullen.
En dan in de oven, op 180C, klaar als je satéprikker er droog uit komt.





Tuurlijk moest er ook nog een mooie topping op.

Mooie witte vanille frosting.

1 cup Crisco
1/2 cup boter (wajang is melkvrij)
1 tsp vanille extract
2 cups poedersuiker

De crisco en boter, mixen tot een mooie creme. ( 10 min) Daarna beetje bij beetje de poedersuiker toevoegen (in 1 x geeft zo'n rookwolk) en het vanille extract.
Goed mixen tot het een mooi egaal is.

De frosting nu in een spuitzak doen en mooie toefjes gaan spuiten.
(Ja ik weet het, mijn toefjes kunnen nog wel wat oefening gebruiken :) )
En toen heb iker nog leuk wat spinkels opgedaan.
SMULLEN

Iedereen bij het zomerbuffet vond ze prachtig en nog belangrijker: LEKKER
Ja van de kindjes had ik dat ook wel verwacht, gelukkig vonden de ouders en leidsters ze ook lekker.

proefpersoon: Oudste dochter  :)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten